6 جاذبه ی زیبای کشور بارسلونا
1400/10/20 ایتالیا

6 جاذبه ی زیبای کشور بارسلونا

اســـپانیـــــا

معمولا تور اسپانیا با نشستن هواپیما در شهر مادرید شروع می‌شود. مادرید پایتخت اسپانیا است که از جاذبه‌های زیادی نظیر میدان مایور، رویال پالاس و میدان سل برخوردار است.

همانطور که می‌دانید بارسلونا شهری ساحلی است و قدم زدن در ساحل‌های بندر بارسلون هرگز فراموش شما نخواهید شد. حتماً پیاده‌روی در خیابان رامبلا و خوردن یک عصرانه لذیذ را در بارسلونا از دست ندهید.

شما می‌توانید روح اسپانیا را در جاذبه‌های توریستی مانند عظمت کاخ خلیفه، سواحل دریای مدیترانه، سال‌ها اسکاتوکو، فلامنکو رقصنده، کلیسای جامع در سانتیاگو د کامپوستلا با خرید تور اسپانیا پیدا کنید که نشان دهنده تاریخ پر سروصدا کشور، فرهنگ غنی و زیبایی طبیعی آن است.

در این متن فقط ۵ جاذبه گردشگری را به شما معرفی می‌کنیم درصورتی‌ که در تور اسپانیا بالای ۱۵ تا مکان دیدنی وجود دارد. شما با خرید تور اسپانیا از تمام این جاذبه‌ها دیدن می‌کنید.

جاذبه های شهر بارسلونا در تور اسپانیا

1.کلیسای ساگرادا فامیلیا

ساگرادا فامیلیا (Basilica de la Sagrada Familia) معروف‌ترین بنای آنتونی گائودی به حساب می‌آید و به یکی از نمادهای شهر بارسلون تبدیل شده است. در سال ۱۸۸۳ ، آنتونی گائودی را برای طراحی این باسیلیکا به‌ عنوان یک کلیسای نئوگوتیک انتخاب کردند. نمای بیرونی این کلیسا از تمامی ابعاد، منظره‌ای تماشایی دارد و طراحی داخلی آن را هم به همان میزان با هنرمندی انجام داده‌اند.

 با پرداخت هزینه‌ای اندک می‌توانید از داخل و از برج این کلیسا هم دیدن کنید و دورنمای شهر را از بالا ببینید.

وقتی منارهای مخروطی کامل شود، این کلیسا بلندترین ساختمان کلیسای جهان خواهد بود، ساختمانی که شبیه هیچ‌یک از ساختمان‌های مذهبی که در زندگی خود دیده‌اید، نخواهد بود. میتوانید با تهیه تور اسپانیا از کشور بارسلونا لذت ببرید .

 

در کلیسای ساگرادا فامیلیا از ترکیبی از چند سبک معماری ازجمله مدرنیسم کاتالانی (Catalan Modernism)، هنر نو (Art Nouveau) و گوتیک متأخر (Late-Gothic) اسپانیایی استفاده شده است. البته وقتی که با دهان باز به بالا و به سقف سالن کلیسا نگاه می‌کنید

 متوجه می‌شوید که شاهکار گائودی تمام این تعاریف و سبک‌ها را به چالش می‌کشد. میتوانید با تهیه تور اسپانیا از کشور بارسلونا لذت ببرید .

۲. ساحل بارسلونتا

ساحل بارسلونتا (Barceloneta Beach)، توریستی‌ترین و شلوغ‌ترین ساحل شهر بارسلونا به شمار می‌رود و به راحتی قابل دسترس است.

اگر وقت داشتید، حتماً سری به این ساحل بزنید و غذاهای دریایی تازه‌ی آن را در یکی از رستوران‌ها یا کلبه‌های ساحلی آن امتحان کنید. همچنین علاوه بر شنا کردن، ورزش‌های آبی دیگری را هم برای این ساحل در نظر گرفته‌اند تا تنوع تفریحات آن بیشتر شود.

دریا، ساحل و آفتاب بخش جدانشدنی سفر به بارسلون‌اند. بارسلونتا بخش آفتابی شهر است؛ منظقه‌ای رویایی کنار دریا که ساحل شنی و رستوران‌های دریایی معروفش وسوسه‌تان می‌کند تمام روز را آنجا بمانید. میتوانید با تهیه تور اسپانیا از کشور بارسلونا لذت ببرید .

تابستان‌ها، بارسلونتا شلوغ‌ترین جای شهر است و البته نزدیک‌ترین ساحل شنی برای کسانی که در شهر هتل گرفته باشند. به جز قدم زدن، شنا کردن و آفتاب گرفتن می‌توانید موج‌سواری و قایق‌سواری را هم امتحان کنید.

 رستوران‌های ساحل غذا‌های دریایی خوشمزه‌ای دارند اما ارزان نیستند. البته یک سوپرمارکت محلی هم درست قبل از ساحل قرار گرفته که خوراکی و نوشیدنی با قیمت مناسب می‌فروشد.

مسیر‌هایی هم برای دوچرخه‌سواری و اسکیت در امتداد ساحل وجود دارد که بچه‌ها در بارسلونا می‌توانند از آن لذت ببرند. بارسلونتا همه را خوشحال نگه می‌دارد.میتوانید با تهیه تور اسپانیا از کشور بارسلونا لذت ببرید .

۳. پارک گوئل

پارک گوئل، یکی از تحسین برانگیزترین پارک‌های عمومی در دنیا به حساب می‌آید و طراحی آن را معمار مشهور اسپانیایی، یعنی آنتونی گائودی، بین سال‌های ۱۹۰۰ تا ۱۹۱۴، انجام داده است. قرار بود این پارک را به شکل یک مجموعه‌ی مسکونی بسازند که البته این طرح عملی نشد و امروزه پارک گوئل به محلی برای به نمایش گذاشتن نبوغ و خلاقیت گائودی تبدیل شده است.

بازدیدکنندگان می‌توانند در محیط شاد این پارک به تفریح بپردازند و از موزه‌ی کوچک داخل آن نیز دیدن کنند. در این مکان می‌توانید سوغات هم تهیه کنید. از تراس گوئل می‌توان پانورامایی از کل شهر و دریا را مشاهده کرد که گائودی خودش هم شیفته این منظره بود. خانه موزه‌ی گائودی که توسط باغ‌های دلنوازی محصور شده، در همین‌جا قرار دارد و مجموعه‌ای از آثار هنری و اسباب و اثاثیه طراحی شده توسط او را به نمایش می‌گذارد. میتوانید با تهیه تور اسپانیا از کشور بارسلونا لذت ببرید .

 طراحی این پارک طوری است که با ورود به آن آرامش دلپذیری شما را فرا می گیرد. این پارک ورودی های زیادی دارد اما بدون شک زیباترین ورودی آن ورودی اصلی است، بناهایی که در ورودی پارک ساخته شده اند به همراه پشت بام های زیبایشان در تناسب و هارمونی کامل با باغ های و باغچه های پارک هستند. یکی از این ساختمان ها، موزه تاریخی شهر بارسلون است که می توانید از آن هم دیدن کنید.

کمی جلوتر از ورودی، اژدهایی موزائیکی را در وسط راه پله ها می بینید که نمونه ای از آن را در پایین شهر در مغازه سوغاتی فروشی ها زیاد می بینید. از این راه پله ها وارد اتاقی عجیب و غریب با ۸۶ ستون می شوید

در قسمت فضای سبز، باغ هایی با راه های پر پیچ و خم و پل هایی زیبا را می بینید پیشنهاد می کنیم برای بازدید از این قسمت باید وقت بیشتری بگذارید چون جزئیات جذاب زیادی دارد.

۴. بازار بوکریا

بازار بوکریا، بازاری عمومی و بزرگ در شهر بارسلون است و می‌توانید از طریق خیابان معروف رامبلا به آن دسترسی داشته باشید. بوکریا، یکی از معروف‌ترین مکان‌های گردشگری بارسلونا و یکی از بزرگ‌ترین خواربارفروشی‌ها در اروپا به شمار می‌رود و ظاهراً تاریخ تأسیس آن به سال ۱۲۱۷ میلادی برمی‌گردد. انواع سبزی‌ها و میوه‌های تازه در این بازار پیدا می‌شود و می‌توانید برای تجدید قوا، سری هم به رستوران معروف واقع در مرکز بازار بزنید. میتوانید با تهیه تور اسپانیا از کشور بارسلونا لذت ببرید .

 حتماً به بازار «مرکت دی سن جوزپ د لا بوکریا» (Mercat de Sant Josep de la Boqueria) که به اختصار «بوکریا» (la Boqueria) نامیده می‌‌‌شود، سری بزنید. باید به این بازار بیایید تا از ترکیب باورنکردنی رنگ‌ها و تکاپوی مردم لذت ببرید. در این مکان است که متوجه خواهید شد علت معروف بودن مواد اصلی غذاهای مدیترانه‌ای در جهان چیست.

در بازار بوکریا بهترین محصولات کاتالونیا را یکجا کنار هم می‌بینید. میوه‌ها، سبزیجات، ماهی، غذای دریایی و غرفه‌های غذاهای سبُک اسپانیایی مانند «ال‌کیم» (El Quim) و بسیاری موارد دیگر، همه در بوکریا زیر سقف‌های آهنی بازار جمع شده‌اند.

روزانه توریست‌های بسیاری از این بازار مهیج و رنگارنگ دیدن می‌کنند، اما این مسئله و شلوغی ناشی از آن، نباید شما را از قدم زدن بین غرفه‌های متعدد با محصولات متنوع بوکریا منصرف کند.

در ساختمان اصلی، ابتدا از کنار جایگاه میوه‌ها و سبزیجات عبور می‌کنید. جایی که می‌توانید هر آبمیوه‌ای را که دوست دارید، به صورت تازه درخواست کنید. به علاوه انواع آجیل و شیرینی را همراه با شیرینی بادامی با عسل معروف کاتالان‌ هم در همین قسمت می‌بینید.

 در ادامه با سکوهایی مواجه می‌شوید که مدام از محصولات دریایی پر و خالی می‌شوند. این محصولات تازه هستند و بوی مطبوعی دارند. در بخش بیرونی بازار، سوسیس، انواع گوشت و محصولاتی مثل سیرابی، پاچه، قلب و از این دست را نیز می‌توانید پیدا کنید. حتی یک غرفه هم به فروش گوشت گاوهای وحشی جنگی که در رقابت‌های گاوبازی کشته می‌شوند، اختصاص داده شده است. میتوانید با تهیه تور اسپانیا مبتوانید در این بازار گشت بزنید .

۵. ورزشگاه نیوکمپ

از سال ۱۹۵۷ میلادی تا به امروز، بازی‌های خانگی تیم فوتبال بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ انجام می‌شود. این استادیوم با وسعتی نزدیک به ۵۵،۰۰۰ متر مربع توانسته عنوان بزرگ‌ترین ورزشگاه در اروپا را به خود اختصاص بدهد و به نوعی، مایه‌ی افتخار طرفداران فوتبال به حساب می‌آید. حتی کسانی که علاقه‌ای به فوتبال ندارند نیز از عظمت و شور و هیجان این استادیوم به وجد می‌آیند و آن را تحسین می‌کنند.

برخی از فضاها هستند که به دلیل انرژی بالا، حتی اگر کسی در آن حضور نداشته باشد، می‌توانید صداهایی از پیش باقی مانده در آن را بشنوید! دقیقا ورزشگاه‌ها یکی از همین مکان‌ها هستند.

 حال اگر این ورزشگاه، نیوکمپ بارسلون در کشور اسپانیا باشد، بازدید از آن واجب می‌شود. نیوکمپ در سال 1957 میلادی توسط ورزشکار معروف اسپانیایی الاصل ساکن سوئیس، "خوان گمپر" ساخته شده است،  هم اکنون۵۶۴۶ صندلی دارد و بزرگترین استادیوم اروپا نیز محسوب می‌شود. در سال 1982 میلادی ورزشگاه نیوکمپ را به مناسبت بازی‌های جام جهانی بازسازی کردند و پس از آن هر چند سال یکبار این تعمیرات را تکرار می‌کنند.

 در سال‌های اخیر، جوایز و افتخاراتی که  "لیونل مسی" برای تیم فوتبال بارسلونا کسب کرده، موزه ورزشگاه را حسابی پر رونق‌تر کرده است. بله! درست متوجه شدیده اید، طبیعی است که این ورزشگاه با این همه افتخارات، به یک موزه هم نیاز دارد.

 موزه نیوکمپ قطعا بهترین محل برای دوست‌داران دنیای فوتبال است. این موزه شامل بخش‌های مختلفی است: در اولین قسمت عکس‌ها، مدارک و نشان‌های پیروزی بر روی یک دیوار شیشه ای قرار داده شده است که به شکل لمسی مورد استفاده بازدیدکننده قرار می‌گیرد.

دومین قسمت موزه نیوکمپ در برگیرنده‌ی گالری هنری خصوصی و آثار هنرمندان داخلی از جمله دالی، میرو و تاپیس است و بخش سوم این موزه شامل کلکسیون فوتبال و خاطرات مختلف تاریخ باشگاه بارسونا است.

اگر فوتبال دوست باشید، گردش در موزه ورزشگاه نیوکمپ بارسلون برایتان لذت زیادی به همراه خواهد داشت. علاءالدین تراول، با توانمندی در اجرای تورهای اروپا گردی با کیفیت بالا، شما را به گردش در کشور زیبای اسپانیا دعوت می‌کند. شما می‌توانید در هر لحظه از شبانه روز تور اسپانیا را از وبسایت خریداری کنید .

۶.کاسا باتلو

کاسا باتلو شاهکار دیگری از آنتونی گائودی، معمار زبردست و معروف اسپانیا‌ست؛ یکی از عجیب‌ترین ساختمان‌های مسکونی اروپا که در ۱۹۰۴ طراحی و ساخته شده است. این خانه با تراس‌ها و پنجره‌های منحنی‌شکلش طراحی خلاقانه و فوق‌العاده‌ای دارد؛ در ساخت آن حتی از یک خط راست هم استفاده نشده که ریشه در همان علاقه‌ ذاتی گائودی به موج و انحنا دارد.

 نمای بیرون با موزاییک‌های رنگی تزئین شده و در آن بالکن‌هایی شبیه قسمت بالایی جمجه‌ی آدم می‌بینید؛ به همین خاطر محلی‌ها به آن کاسا دل اوسوس یعنی خانه‌ استخوان‌ها می‌گویند. داخل خانه هم دنیای عجیب دیگری است؛ سقف و قاب پنجره‌ها بافتی شبیه فلس ماهی دارند و پلکان هم خودش یک اثر هنری عجیب است.

ساعات بازدید از ۹ صبح تا ۹ شب است اما سعی کنید صبح اول وقت بروید که هنوز دانشجویان معماری نیامده‌اند و محوطه شلوغ نشده. ایستگاه متروی پَسِژ دِ گراسیا دسترسی راحتی به کاسا باتلو دارد.

اگر حتی خیلی کم به دنیای هنر و معماری علاقه مند باشید، حتما معمار معروف اسپانیایی آنتونی گائودی را می شناسید.

این معمار اسپانیایی، آنتونی گائودی معروف ترین معمار در دو قرن گذشته بوده که ساختمان ها معروف بسیار زیادی را طراحی کرده است. اما بین تمام این ساختمان ها، بنایی در بارسلون که این معمار طراحی کرده و توانسته توجه بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا را به سمت خود جذب کند، خانه کاسا باتلو است. این ساختمان یکی از دو اثار بسیار محبوب او بوده و بسیار باشکوه و زیبا به نظر میرسد.

هنگامی که به این بنای زیبا نگاه کنید، متوجه می شوید که این ساختمان کاملا از استخوان و جمجمه سر ساخته شده است.

 این بنا دارای تراس و ستون های استخوانی نیز می باشد. این معمار اسپانیایی بیشتر از رنگ ها و اشکالی که در دریا و دنیای زیر اب وجود دارند برای ساختن این بنای باشکوه استفاده کرده است. داخل آن نیز انقدر زیبا، دقیق و با جزئیات ساخته شده که واقعا باید برای ظرافت آنتونی گائودی دست زد.

شما می‌توانید در هر لحظه از شبانه روز تور اسپانیا را از وبسایت خریداری کنید .

۷.مونت جوییک

فواره جادویی بارسلونا یکی از زیباترین فواره های آبی در اسپانیا می باشد. این فواره با نام مونت جوییک نیز شناخته می شود که نمایشی از موسیقی به همراه رقص آب و نور را به اجرا می گذارد. جذابیت های فواره جادویی بارسلونای اسپانیا بسیار دیدنی و حیرت انگیز می باشد. 

امروزه فواره جادویی اسپانیا یکی از محبوب ترین جاذبه های شهر اسپانیا است که افراد زیادی را از گوشه و کنار دنیا به خود جذب می کند تا نمایشی از رقص آب را در کنار موسیقی تماشا کنند. این فواره لحظاتی بیاد ماندنی را برای بازدید کننده به ارمغان می آورد.

آبنمای بسیار باشکوه بارسلونا با قرارگیری در پایین تپه المپیک و در مقابل کاخ مونت جوییک بهترین فرصت بازدید را برای توریست ها و گردشگران ایجاد می کند.

این فواره با الهامی از میدان سنت پیتر واتیکان طراحی شده است و نمای این منطقه را بسیار زیبا و حیرت انگیز کرده است. این فواره آبی منحصر به فرد هر ساله 2.500.000 بازدید کننده دارد و به طور بین المللی نشان شهر تشخیص داده می شود.

این فواره یک نمایش از رنگ، نور و آب را به نمایش می گذارد. حرکت و رقص آبی این فواره بسیار منحصر به فرد می باشد که این حرکات آکروباتیک با موسیقی همراه می شود.

فواره جادویی بارسلونا با همراهی موسیقی، همه روزه از پنجشنبه تا یکشنبه در ماه های تابستان رقص نور خود را به نمایش می گذارد.

در شب های زمستان هر جمعه و شنبه می توان در کنار این فواره نشست و از رقص فواره لذت برد.

موسیقی اجرا شده در این فواره به طور منظم اجرا می شود و در هر فصل بر اساس گرما و سرمای هوا نوع موسیقی عوض می شود.

شما می‌توانید در هر لحظه از شبانه روز تور اسپانیا را از وبسایت خریداری کنید و یا با مشاوران ما تماس حاصل کنید  .

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS