کشتی یونانی کیش
1399/10/26

کشتی یونانی کیش

در ادامه ی معرفی جاذبه های گردشگری تور کیش به یکی از جذاب ترین و عجیب ترین مناطق دیدنی جزیره یعنی کشتی یونانی کیش می رسیم .با وجود گذشت بیش از نیم قرن از حضور این کشتی در جزیره زیبای کیش ، هنوز کسی از سرگذشت رمز آلود این کشتی اطلاع دقیقی ندارد بنابراین ممکن است روایات متفاوتی درباره این کشتی به گوش شما رسیده باشد .

صاحب اصلی کشتی یونانی کیست ؟

بر اساس روایات بیان شده ، در ۹ مارس ۱۹۴۳ که مصادف با سال  1322شمسی بوده ،شرکت کشتی‌سازی همیلتون در شهر پورت گلاسگو کشور اسکاتلند عملیات ساخت یک کشتی باربری به نام "امپایر ترومپت" به معنی "شیپور امپراتور" را شروع کرد.
فرآیند ساخت این کشتی عظیم جثه که دارای طول 136 متر و عرض 17و وزنی در حدود 7000تن بود، پس طی چندین ماه در همان سال به  پایان رسید و کشتی برای اولین بار به وزارت حمل و نقل بریتانیا فروخته شد و از این طریق به شرکت کشتی «بخار لاریناگا» واگذار شد ،اما این شرکت فقط دوسال مالک این کشتی بود و مالکیت این کشتی به انحصار شرکت تی اند جی هریسون در آمد.

از سال ۱۹۴۳ تا ۱۹۴۶ این کشتی طبق قراردادی به کشور آفریقای جنوبی اجاره داده شد اما نهایتا درسال ۱۹۴۶ شرکت کشتی بخار شرانت آن را خریداری کرد. و نام کشتی را به «نچرالیست» تغییر داد ولی باز هم  مدیریت کشتی را به مالک  قبلی کشتی شرکت تی اند جی هریسون سپرد. ظاهرا سرنوشت این کشتی از سال ها قبل با ایران عجین شده بود چرا که در سال 1959 میلادی شرکت

لوید اند کو خرمشهر توانست این کشتی را خریداری کند و نام فاخر کوروش ایرانی را برایش در نظر بگیرد .البته این شرکت هم تصمیم گرفت که مدیریت کشتی را به شرکت «بی اشوورث واگذار کند.اما در سال 1965 خطوط کشتیرانی ایران مالک کشتی شد و نام همدان را برای آن انتخاب کرد.

سرانجام در سال 1965 دو یونانی با نام های «پی جِی فرانگولیس» و «ای آی کلیافز»  کشتی را خریداری کردند و نام یونانی کوالا اف آخرین نام انتخابی برای این کشتی شد.علت اصلی معروف بودن این کشتی به کشتی یونانی در ایران هم به همین دلیل است.

این کشتی باربری بارها در مسیر ایران و یونان حمل بار کرده بود ،  اما ظاهرا  او هم درهمین  رفت وآمدها دلبسته ی  جزیره ی شگفت انگیزکیش شد  تا اینکه در 4 مرداد سال 1345 در نزدیکی روستای باغوی کیش برای همیشه ماندگار شد و به یکی از جذابیت های گردشگری این منطقه تبدیل شد .این کشتی نه تنها در این منطقه تنها نیست بلکه سالانه هزاران گردشگر را به سوی خود جذب میکند و به یکی ازقطب های گردشگری منطقه تبدیل شده است .

علت کناره گرفتن کشتی یونانی در جزیره کیش چه بوده است ؟

در این باره هم داستان های مختلفی وجود دارد که از جمله معروف ترین آنها می توان به داستان دلباختگی ناخدای کشتی به یکی از دختران روستای باغو اشاره کرد .عده ای هم معتقدند که هزینه ی جا به جا کردن کشتی بسیار زیاد است و به همین دلیل صاحبان آن تمایلی به  جا به جا کردن کشتی نداشتند.

به هر حال تلاش های هشتاد روزه ی اهالی باغو و حتی یدک کش هلندی هم نتوانست کشتی یونانی را تکان دهد و این کشتی مهمان همیشگی ساحل مرجانی جزیره کیش شد .

جایگاه قرار گیری کشتی یونانی که در مسیر غروب آفتاب جزیره است  از اصلی ترین دلایل جذابیت این مکان است .پس اگر قصد دارید به دیدن کشتی یونانی بروید بهترین زمان برای این دیدار هنگام غروب آفتاب است .

این کشتی در12 کیلومتری روستای باغو قرار دارد و با ماشین در حدود 11 دقیقه طول می کشد تا شما از روستای باغو به کشتی یونانی کیش برسید و از تصویر زیبای آن درهنگام غروب آفتاب لذت ببرید .آدرس دقیق کشتی یونانی جزیره کیش ، خیابان غروب کیش، میدان غروب، جاده باغو، روستای باغو، کشتی یونانی جزیره می باشد

جاذبه های تفریحی نزدیک به کشتی یونانی کدامند ؟

از آنجا که جزیره پهناور کیش ،مملو از دیدنی های شگفت انگیز است به شما پیشنهاد میکنم پس از دیدن از کشتی یونانی حتما تفریحات نزدیک به کشتی را هم تجربه کنید

تماشای غروب آفتاب و عکاسی کردن

درست است که دیدن  کشتی یونانی کیش هیجان خاص خودش را دارد اما یکی از شگفت انگیز ترین لذت ها در این منطقه دیدن غروب آفتاب در کنار این کشتی زیبا است که می تواند شما را وادار کند که دوربین تان را روشن کنید و از این تصاویر زیبا عکاسی کنید البته اطمینان دارم که این تصاویر به قدری زیبا هستند که به خودی خود برای همیشه در ذهن تان ماندگار خواهند ماند.

از آنجایی که همراه داشتن دوربین در این منطقه ممنوعیت ندارد پس حتما دوربین را فراموش نکنید، فرقی نمیکند که از دوربین گوشی تان استفاده کنید یا دوربین های حرفه ای . مهم این است که شما هم از این همه سوژه ی زیبا حتما خاطراتی را ثبت کنید.

پارک ساحلی

اگر به دیدن کشتی یونانی کیش رفتید حتما لذت قدم زدن در پارک ساحلی 60 هزار متری این منطقه را از خود دریغ نکنید.

اگر چه در حال حاضر هنوز از همه ی قسمت های آن بهره برداری نشده است ؛اما امکاناتی همچون پارکینگ، محوطه‌سازی، غرفه کرایه دوچرخه و آمفی تئاتر روبازآماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد .

امیدواریم که به زودی امکانات رفاهی دیگر از قبیل کافه، رستوران، غرفه فروش محصولات ورزشی و ایستگاه‌های کرایه اسکیت هم راه اندازی شوند تا لذت ساحل گردی شما را چند برابر کنند.

اسب سواری و شتر سواری

اگر شما هم اهل هیجان و تجربه های جدید هستید حتما در نزدیکی کشتی یونانی کیش به  قسمت اسب سواری و شتر سواری هم سری بزنید ، بازدید کشتی یونانی هزینه ای ندارد اما برای اسب سواری و شتر سواری شما باید هزینه های لازم را بپردازید.

قطعا بازدید از داخل کشتی یونانی کیش و دیدن اکوسیستم های جدید درون آن برای شما هم هیجان انگیز است ولی متاسفانه در سال های اخیر به دلیل فرسودگی بخش هایی از کشتی و نیز در دجهت حفظ ایمنی شما این امکان وجود ندارد البته که مسئولان درباره ترمیم و حفاظت از این جاذبه ،برنامه هایی در نظر دارند .امیدواریم هر چه سریعتر راهی برای حفظ این کشتی زیبا پیدا شود.



 



 

 


نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS