تور کربلا و نجف
1400/09/22

تور کربلا و نجف


کربلا

آبگینه پرواز سنباد

آژانس آبگینه پرواز سنباد مجری مستقیم تورهای کربلا تحت نظارت سازمان حج و زیارت با بهترین قیمت و برترین کیفیت می باشد،ضمنا این آژانس اجرا کننده تورهای ویژه نجف و سامرا در بین آژانس های ایرانی است.

کربلا از ثروتمندترین شهرهای عراق است و منابع اصلی درآمد آن از زائرین اماکن مذهبی و کشاورزی و بویژه محصول خرما است. این شهر از دو بخش قدیم یا بخش مذهبی و کربلای جدید تشکیل شده‌است. مدارس اسلامی و ساختمان‌های دولتی زیادی نیز در کربلا متمرکز شده‌اند.

آژانس آبگینه پرواز سنباد در ضمن اجرای تور اقدام به اخذ ویزا و تهیه بلیط و رزرو هتل و بیمه مسافرتی با ارائه واچر رسمی می نماید.

کربلا

درباره کربلا :

این شهر تا سال ۶۱ هجری قمری بیابانی بوده‌است به نام‌های نینوا، غاضریه و طف. اما بعد از سال ۶۱ قمری و رویداد کربلا، به‌تدریج مورد توجه شیعیان قرار گرفت و پس از ساخت گنبد و بارگاه برای کشته‌شدگان کربلا، به یکی از شهرهای زیارتی عراق تبدیل شد.

کربلا مرکز استان کربلا، یکی از شهرهای جنوبی کشور عراق، با جمعیت ۵۷۲٬۳۰۰ نفر در ناحیه غربی فرات قرار دارد و فاصله‌اش تا بغداد ۱۰۵ کیلومتر است. شهرت این شهر با نبرد کربلا در دهم محرم ۶۱ هجری قمری پیوند دارد. حرم حسین بن علی در شهر کربلا یکی از مکان‌های مقدس اسلامی و زیارتگاه مسلمانان شیعه است.

حرم حسین بن علی که در برخی از منابع نیز آن را مسجدالحسین نامگذاری کرده‌اند، در مرکز بخش مذهبی شهر کربلا قرار دارد. در روز عاشورا بسیاری از مسلمانان و شیعیان جهت زیارت این مکان به شهر کربلا می‌آیند. بسیاری از زائران مسن نیز به کربلا می‌آیند تا آخرین سال‌ها و روزهای زندگی خود را در این شهر سپری کنند.

کربلا از ثروتمندترین شهرهای عراق است و منابع اصلی درآمد آن از زائرین اماکن مذهبی و کشاورزی و بویژه محصول خرما است. این شهر از دو بخش قدیم یا بخش مذهبی و کربلای جدید تشکیل شده‌است. مدارس اسلامی و ساختمان‌های دولتی زیادی نیز در کربلا متمرکز شده‌اند.

اگر قصد دارید همراه تور کربلا سفر کنید بهتر هست قبل از سفر یک سری اطلاعات در مورد این شهر زیارتی بدانید :

اختلاف ساعت کربلا با ایران 1 ساعت و نیم ، زبان مردمان این شهر زیاتی کردی و عربی و واحد پول آن ها دینار عربی می باشد.

از آن جایی که این شهر مقدس یکی از شهر های محبوب شیعیان است در تمامی مدت سال زائران خاص خود را دارد اما در زمان های خاص مانند تاسوعا ، عاشورا ، اربعین ، عید قربان و حتی عید نوروز این شهر میزبان جمعیت زیادی خواهد بود به همین دلیل قیمت های تور کربلا و قیمت هتل ها گران تر از زمان عادی می شود پس بهتر است برای صرفه جویی سفرتان به صورت کاروان سفر کنید به دلیل این که هم از نظر قیمت مناسب و هم از نظر بیمه و امنیت خوب می باشد.

در ماه های محرم و عزاداری امام حسین (ع) تور کربلا و سفر های زیارتی به کشور عراق به صورت چشمگیری افزایش پیدا می کند که شیعیان راهی کربلا و دیگر شهر های عراق می شوند.

به طور کلی کربلا یکی از مهم ترین شهر های زیارتی عراق و جهان می باشد ، مرقد امام حسین و حضرت عباس آن را به یکی از قطب های گردشگری مذهبی تبدیل کرده است.

در طول سال شیعیان و محبان ائمه اطهار همراه با تور کربلا سفر می کنند و در مناسبت های تاسوعا ، عاشورا و اربیعین تعداد تور کربلا و جمعیت زائران به اوج می رسد.

کربلا جز شهر های مذهبی شیعیان و جهان می باشد و جاذبه گردشگری این شهر زیارتی و مطهر وجود مرقد امامان و بزرگان دینی می باشد.

اگر از آثار تاریخی کربلا بگوییم می توانیم به قلعه‌ی هندی ، قلعه‌ی اخیضر ، مقام امام صادق علیه‌السلام ، قصر عطشان ، مقام زین العابدین علیه‌السلام ، مقام حضرت مهدی (عج) ، حسینیه‌های کربلا و مساجد کربلا نیز اشاره کرد.

کربلایی

تور کربلا خدمات متعددی ارائه می نماید که سفر به کربلا را لذت بخش تر خواهد نمود از جمله مهمترین خدمات این تور می توان به اخذ ویزا اشاره نمود.

ترانسفر فرودگاهی از دیگر خدمات تور مقصد کربلا خواهد بود. در طول سفر کربلا به همراه تور بیمه خواهید بود و به همین دلیل هیچگونه نگرانی از بابت سلامت خود نخواهید داشت. تور شهر کربلا یک مدیر خواهد داشت و می توانید تمامی سوالات خود را از وی بپرسید.

در هتل مورد نظر خود اقامت خواهید داشت و در طول اقامت می توانید از خدمات صبحانه، ناهار و شام بهره مند شوید. تور های هوایی کربلا به وسیله شرکت هواپیمایی ماهان انجام می شوند و به همین دلیل می توانید با آرامش خاطر پرواز نموده و از خدمات هواپیمایی استفاده نمایید. در صورتی که پرواز تور آزاد انتخاب کرده باشید یک روز قبل از پرواز زمان دقیق پرواز مشخص خواهد شد.

در صورتی که به همراه تور به کربلا سفر نمایید می توانید با افراد بسیاری در طول سفر آشنا شده و دوستان تازه ای نیز پیدا کنید.


نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS