مهم ترین جاذبه های گردشگری اسپانیا - بارسلونا
1400/10/13 اسپانیا

مهم ترین جاذبه های گردشگری اسپانیا - بارسلونا

در این مقاله از آبگینه پرواز سنباد به معرفی تعدادی از مهم ترین جاذبه های گردشگری اسپانیا می‌پردازیم تا ضمن آشنایی با این جاذبه‌های دیدنی و شگفت انگیز بتوانید در سفر خود از اسپانیا، حتما از این مکان‌ها بازدید نمایید.

جاذبه های اسپانیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا (Sagrada Familia)

کلیسای ساگرادا فامیلیا
اگر دارید برای یک سفر به اسپانیا و پایتخت کاتالان برنامه ریزی می کنید، کلیسای ساگرادا فامیلیا اولین جایی است که باید در مدت اقامتتان در بارسلونا از آن دیدن کنید
اگر چه نمای بیرونی کلیسا در واقع خود یک شاهکار هنری است اما نباید نمای داخلی آن را فراموش کنیم که وقتی که قدم به داخل آن می گذارید شکوه آن را بیشتر حس می کنید.
ستون هایی که در آن داخل آن به کار رفته به شکل تنه های درخت است و به همین دلیل وقتی که به آن وارد می شوید حسی شبیه حس وارد شدن به طبیعت را پیدا می کنید.

  • پارک گوئل  (Guell Park)

پارک گوئل اسپانیا
پارک گوئل بوستانی شامل عناصر معماری است که در تپه ال کارمل در منطقه گراسیا بارسلون قرار دارد. این روزها بیشتر کسانی که از پارک گوئل دیدن می کنند فقط به محوطه اصلی آن می روند تا از کارهای گائودی دیدن کنند اما این پارک مسیرهای پیاده روی جذابی هم دارد که از میان درختان و گیاهان بومی می گذرد.

از طرفی فقط رفتن به محوطه اصلی است که نیاز به هزینه ورودی دارد و برای رفتن به دیگر قسمت های پارک هیچ هزینه ای از شما گرفته نمی شود. در واقع شما می توانید از ۹۵ درصد پارک به صورت رایگان دیدن کنید.

  • آثار گائودی (Gaudi’s works)

آثار گائودی اسپانیا
در میان مشهورترین مکان‌های تاریخی در بارسلونا باید به کارهای معمار نابغه سبک مدرن، آنتونی گائودی اشاره کرد؛

یکی از شناخته شده‌ترین کارهای او ساختمان کازا باتیو (کاسا باتیو) است که در میان آثار گائودی از سال ۲۰۰۵ توسط مرکز میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است نمای بیرونی ساختمان با سبک فانتزی خود نشان دهنده تخیل معمار است.

این نما ترکیبی از سنگ و شیشه‌های رنگی همراه با خطوط موج‌داری است که عظمت طبیعت را متبادر می‌سازد. در نمای خارجی پنجره‌های بزرگی وجود دارند که طبقه دوم را روشن کرده و به سرعت توجه شما را به خود جلب می‌کند. پشت این پنجره‌ها بخش اصلی ساختمان قرار دارد.

  • قصر کازامیلا (Casa Milà) 

قصر کازامیلا
کازا میلا ، همانطور که از ساختار غیرعادیش مشخص است از جمله ساختمان هاییست که توسط هنرمند و معمار مشهور این ‏شهر ، آنتونی گائودی ، طراحی شده است.

این ساختمان بین سالهای 1905 و 1910 برای یک زوج ثروتمند به نام ، رزر ‏سگیمون و پیر میلا – که از خانواده های طبقه بالا و مشهور در بارسلون بودند – ساخته شده است.

‏ساختمانی که با بالکن های آهنی ، انحناهای جذاب و باورنکردنی و المان های غیرعادی مختلف آراسته شده است ، وقتی به این ‏ساختمان زیبا نگاه می کنید هیچ خط صاف و یا شکسته ای نمی بینید چرا که همه چیز به حالت منحنی و با ظرافت خاصی شکل ‏گرفته است. کازا میلا از جمله ساختارهاییست که نبوغ و هنر این هنرمند را نشان می دهد.

  • خیابان لارامبلا (La Rambla) 

خیابان لارامبلا
خیابان Les Rambles به زبان کاتالان، Las Ramblas به زبان اسپانیولی و در نهایت La Rambla حد فاصل میدان های کاتولیک و کریستف کلمب می باشد .

جشن های مربوط به پیروزی های تیم بارسلون همیشه در این خیابان برگزار می شود، و در انتهای آن ، بنای تاریخی کلمبوس قرار گرفته است. در حقیقت، شما در این خیابان غیر از هیجان و تنوع چیزی دیگری نخواهید یافت.

لارامبلا بارسلونا، تنها خیابانی در بارسلونا است که هیچ وقت آرام و قرار ندارد. این خیابان یکی از دیدنی های بسیار هیجان انگیز اسپانیا به شمار می رود.

  • منطقه گوتیک بارسلونا (Gothic Quarter)

باری گوتیک بارسلونا

منطقه جذاب Gothic Quarter (گوتیک کوارتر)، یا Barri Gòtic (باری گوتیک)، شامل خیابان‌های باریک قرون‌وسطایی و مملو از رستوران‌های کاتالانی، میکده‌ها و باشگاه‌های امروزی است.
گوتیک کوآرتر بارسلون مرکز شهر قدیمی بارسلوناست که در امتداد ساحل دریای مدیترانه کشیده شده است.
بسیاری از ساختمان‌های متعلق به قرون وسطی و رومیان هنوز در آن باقی مانده است.
طرح خیابان‌های گوتیک کوآرتر بارسلون پیچ در پیچ است که به همین دلیل، بسیاری از اوقات بر اثر ترافیک معمول این منطقه بسته می‌شوند.

در طول دوره نئوکلاسیک تاریخ این شهر، این منطقه طی پروژه بازسازی عظیمی، به طور کامل از محله‌ای حزن‌انگیز به یک جاذبه توریستی تبدیل شد. این تغییر به طور عمده در زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی 1929 تکمیل شد.

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS